10 december, 2014

Tom Gates fantastiska värld


Tom Gates fantastiska värld heter boken
Författare är Liz Pichon
Tom Gates är huvudperson. Han har svart hår. Han är snäll. Han är en fjant.
Tom tycker att Marcus är en fjant
Tom gillar Amy
Derek är Toms bäste vän.
Delia är Toms syrra.
Dereks hund är också viktig.
De går i samma skola
Handlingen utspelar sig i Toms hus och i skolan.
Boken utspelas i nutiden.
Han och hans kompis ville gå på konsert de fick biljetter men hunden Rooster åt upp dom. Magister Fullerman fixade det med specialbiljetter. Dom hade ett eget band som hette dogzombies. De spelade i Stora salen.
Boken är skriven i nutiden. Boken är lätt att läsa.
Boken skrevs för att folk ska ha roligt.
Jag tyckte att boken var bra för jag skratta lite (Elias)
Jag tyckte att boken var bra för att jag skrattade lite (Edwin)
Jag tyckte att boken var rolig och skrattade lite (Lucas)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar